Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Education of School Age with educational specifics

Class at Faculty of Education |
OPNO3S202A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1.      Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin ve školním věku

2.      Definice pojmů (inkluze, inkluzivní (společné) vzdělávání, inkluzivní učitel, inkluzivní prostředí aj.)

3.      Inkluzivní didaktika

4.      Strategie hodnocení v inkluzivní škole.

5.      Příprava dítěte s postižením na školu a školní zralost, nástup školní docházky, možnosti odkladů.

6.      Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.

7.      Požadavek individualizace a diferenciace cílů i metodických postupů v inkluzivním prostředí školy a školách

8.      Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním (tělesné, sluchové, mentální postižení, narušená komunikační schopnost, specifické poruchy učení a chování)

9.      Základní faktory a komunikační techniky narušující integrovaný vývoj osobnosti (psychická deprivace, frustrace, stres, konflikt, traumatické krizové situace).

Annotation

The aim of the course is to acquire basic knowledge, approaches and strategies in the education and diagnosis of pupils with special educational needs in the environment of an inclusive school and the environment of schools established according to §16 and paragraph 9. To specify the personality of the pupil and his variability of development at school age.

The student will apply theoretical knowledge from the pedagogy of individuals with special educational needs to pedagogical practice, learn interventions and special pedagogical diagnostics.