Charles Explorer logo
🇬🇧

Speech therapy II - Speech fluency disorders, neurogenic disorders

Class at Faculty of Education |
OPNO3S203A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

Dopad vývojové dysfázie na vzdělávání žáků.

Koktavost (balbuties). Etiologie, symptomatologie, klasifikace, diagnostické materiály.

Breptavos t(tumultus sermonis). Etiologické faktory, symptomatologie, diagnostika. Diferenciální diagnostika koktavosti a braptavosti.

Terapie koktavosti v kontextu nových vědních poznatků.

Dysartrie a verbální dyspraxie; myofunkční poruchy. Diagnostika a možné terapeutické přístupy u žáků s dysartrií, s verbální dyspraxií.

Poruchy hlasu, etiologie, klasifikace, symptomy. Logopedická intervence v rámci komplexní péče.

Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu zdravotnictví. Poradenství. Legislativa.

Logopedická intervence poskytovaná ve školním věku a v období dospívání jedincům s narušenou komunikační schopností v rezortu školství. Poradenské služby pro žáky s narušenoukomunikační schopností a jejich rodiče. Legislativa.

Inkluzivní vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Podpůrná opatření v rámci vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností.

Annotation

The aim of the course is to acquaint students with current theoretical knowledge in the field of communication disability at school age and adolescence on the basis of our and abroad professional sources. Attention is paid to pupils with phonetic-phonological difficulties, specific language impairment at school age, stuttering, cluttering, myofunctional disorders, dysarthria, voice disorders.

In the seminars, students will focus on gaining practical experience in the diagnostic process and in the creation of therapeutic procedures. The difficulties related to communication disorders at school age will be reflected.