Obsah: 1. Obecná neurologie. Anatomie, fyziologie a patofyziologie nervového systému, neuron a reflexní činnost, 3. Motorický a senzitivní systém a jeho poruchy.
Periferní nervový systém a vegetativní autonomní systém 4. Mozkové (hlavové) nervy, retikulární formace mozkového kmene, mozková kůra, funkční asymetrie mozkových hemisfér. Symbolická funkce.
Fatické funkce, 5. Vyšetřovací metody v neurologii, neurologické vyšetření, 6. neurovývojové poruchy, autismus, vrozené vývojové vady, úrazy centrálního i periferního nervového systému, 7. Psychiatrie a pedopsychiatrie, péče o duševní zdraví dospělých a dětí. 8. Pojetí duševních poruch a poruch chování, jejich klasifikace, porozumění jejich příčinám i léčebné přístupy prošly v poslední době mnoha změnami.
Cílem předmětu je získání vědomostí z neurologie v rozsahu odpovídajícím potřebám pedagogických pracovníků při výchově a vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Seznamuje studenty se základními anatomickými, histologickými a fyziologickými pojmy, týkajícími se centrálního i periferního nervového systému, svalstva i skeletu, umožňuje osvojit si podstatu jednotlivých funkčních neurologických systémů a typy jejich poruch.