Charles Explorer logo
🇬🇧

Speech therapy III - Acquired neurogenic disorders, swallowing disorders

Class at Faculty of Education |
OPNO3S303A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1. Vymezení oblasti získaných neurogenních poruch komunikace.

2. Proces komunikace a jeho poruchy v dospělosti a ve stáří. Přetrvávající a získané formy narušené komunikační schopnosti.

3. Stárnutí – důležité diagnostické momenty v oblastech dílčích funkcí. Komplexní diagnostika narušené komunikační schopnosti v dospělém věku. Mezioborová spolupráce – neurologie, geriatrie, foniatrie, psychologie, psychiatrie.

4. Afázie, příčiny vzniku, klasifikace, symptomatologie. Přístupy diagnostické a terapeutické. Logopedická intervence jako součást komplexní péče o afatiky.

5. Dysartrie – vymezení, etiologie, symptomatologie, diagnostika a diagnostické matriály. Logopedická terapie.

6. Dysfagie – poruchy polykání v dospělosti a ve stáří. Etiologie, symptomatologie, diagnostika a logopedická terapie.

7. Koktavost u dospělých osob. Logopedická terapie, individuální, skupinové terapeutické přístupy.

8. Komunikace a její narušení u osob s Alzheimerovou chorobou, s demencí, s Parkinsonovou chorobou.

9. Vyšetření řečových funkcí osob po CMP.

10. Vliv narušené komunikační schopnosti na rodinné prostředí dospělých osob. Zajištění včasné logopedické intervence v rámci resortu zdravotnictví, resortu práce a sociálních věcí. Dopad narušené komunikační schopnosti na kvalitu života dospělého jedince.

Annotation

During the course, students will get to know individual types of acquired neurogenic speech disorders in adulthood and old age, with their etiology, symptomatology, speech therapy and diagnostic options as a part of complex rehabilitation for acquired neurogenic disorders and diseases. Students will be introduced to the issues of eating disorders and swallowing disorders that are related to acquired neurogenic disorders.

As a part of the seminars, students will gain practical experience in the application of diagnostic materials, tests and batteries that current speech therapy uses for people with neurogenic disorders in adulthood and old age.