Obsah:
1. Terminologická východiska – vymezení pojmu SPU, definice, projevy specifických poruch učení, systémový př ístup k poruchám učení – systémový a kauzální přístup, systémové myšlení
2. Detailní rozbor symptomatiky ADD, ADHD
3. Sekundární a primární důsledky poruch chování a specifické poruchy učení
4. Zvláštnosti psychického vývoje jedince s SPU, kognitivní procesy v odraze osobnosti jedince s SPU
5. Identifikování potřeb-motivace, zvládání zátěže a úspěšnost jedince s SPU v procesu učení
6. Učební preference u žáků s SPU
7. Inkluzivní edukace žáků se specifickými poruchami učení, postoje žáků ke škole a učení, vzdělávací potřeby žáků se specifickými poruchami učení
8. Studijní a profesní orientace žáků s SPU (škola, pedagogové, terapeuti)
9. Projevy poruch učení a chování v osobnostním vývoji, problematika dospělých jedinců
10. Reedukace, zásady, metody dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie a dalších poruch SPU
11. Strategie a přístupy v inkluzivní edukaci jedinců se specifickými poruchami učení
The aim of the course is to provide students with basic information on specific learning disabilities. Attention will be paid in particular to the issue of personality specifics of pupils with SPU, approaches to education of pupils with SPU at all levels will be defined.
Emphasis will be placed on intervention and re-education approaches in counselling and in multidisciplinary cooperation. Students will be introduced to the work of a special educator in the counselling system, methods of re-education of individual manifestations: dyslexia, dysgraphia, dysortography, dyscalculia, dyspraxia will be defined.
The student will learn the terminology in the field of specific learning disorders. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)