Charles Explorer logo
🇬🇧

Symptomatic Speech Disorders

Class at Faculty of Education |
OPNO3S312B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.Terminologické vymezení sekundárně NKS, kategorizace, možnosti dominujících postižení a koincidence NKS, etiologické faktory, současné problémy v logopedické péči o osoby se sekundárně NKS.

2. Role logopeda v léčebně rehabilitačním procesu, v terapeutickém procesu, úkoly diferenciální diagnostiky v logopedii.

3. NKS při smyslových vadách, etiologie, symptomatologie NKS při postižení zrakovém a sluchovém. Terapeutické přístupy v rozvíjení komunikačních schopností osob se smyslovým postižením. Spolupráce logopedů s tyflopedy a surdopedy. Prognóza řečového vývoje sluchově a zrakově postiženého jedince.

4. NKS v koincidenci s hybnou symptomatikou a mentálním postižením. Symptomy NKS při těžké poruše motoriky, vliv narušené oromotoriky, hlasové poruchy, narušený vývoj řeči.

5. Získaná NKS v poúrazovém stavu a při CMP. Diagnostika a terapie při postižení CNS jiné etiologie. Role logopeda v ucelené rehabilitaci osob s tělesným postižením.

6. Projevy poruchy kognitivního vývoje v řečovém projevu, symptomatologie dle různých forem mentální retardace, diferenciální logopedická diagnostika a intervence v práci s mentálně postiženými.

7. NKS v souvislosti s PAS (etiologie, symptomatologie, klasifikace, intervence).

Annotation

The aim of the course will be to identify persons with secondary impaired communication skills at different ages, familiarization with diagnostic and therapeutic approaches within the rehabilitation process, including the role of a speech therapist. Possibilities of education, employment of persons with secondary impaired communication skills and their quality of life.

Part of the course will be familiarization with the methods and principles of using alternative and augmentative communication.