Charles Explorer logo
🇬🇧

Communication Systems for Deafblind Individuals

Class at Faculty of Education |
OPNO3S313B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1.      Úvod do problematiky hluchoslepoty

2.      Základy komunikace osob s hluchoslepotou – podmínky, zásady

3.      Lormova abeceda – popis komunikačního systémů, uživatelé, nácvik základní komunikace

4.      Rozšíření dovedností komunikace pomocí Lormovy abecedy

5.      Braillovo písmo – vymezení, nácvik základní komunikace

6.      Rozvoj praktických dovedností v Braillově písmu

7.      Daktylografie – charakteristika, praktický nácvik komunikace

8.      Tadoma – popis, seznámení se základy komunikace

9.      Taktilní znakový jazyk – vymezení, praktický nácvik

10.    Rozšíření praktických dovedností komunikace v taktilním znakovém jazyce

11.    Prstová abeceda v taktilní formě – popis, nácvik základní komunikace

12.    Organizace věnující se podpoře osob s hluchoslepotou

13.    Souhrnné opakování – procvičení základů komunikace s osobami s hluchoslepotou

Annotation

The aim of the course is to introduce students to the issue of deafblindness, its specifics affecting the integration of people with this dual sensory disability into society, the principles of communication and the communication systems used by these people when interacting with the environment. These are mainly those systems that are defined by the currently valid Act No. 384/2008 Coll.

Among them are the Lorma alphabet, Braille, typing, Tadoma, tactile sign language, finger alphabet in tactile form.