1. Starověk – první zprávy o vzdělávání neslyšících, Aristoteles. 2.
Vzdělávání osob se sluchovým postižením v 16. a 17. století (ve Španělsku, Anglii, Holandsku). 3. Vzdělávání osob se sluchovým postižením v 18. a 19. století (ve Francii, Německu, Rakousku atd.), Milánský kongres učitelů neslyšících, vznik ústavů pro hluchoněmé, Gallaudetova univerzita ve Washingtonu. 4.
Počátky vzdělávání v Čechách a na Moravě, Václav Frost a jeho kombinovaná pražská metoda. 5. Vzdělávání ve 20. století až po současnost, počátky včasné sluchové výchovy ve světě a u nás. 6.
Vznik spolků neslyšících a nedoslýchavých a časopisů pro neslyšící. 7. Vývoj kochleárních neuroprotéz u nás a ve světě.
The aim of the subject will be to acquaint students with the development of the education of people with hearing impairment in our country and in the world, starting with individual attempts, through the establishment of institutes, to current possibilities. During the course, students will be introduced to changes and nuances of communication approaches, oral-manual controversy.
Part of the course will be student presentations with detailed characteristics of selected important personalities.