Charles Explorer logo
🇨🇿

Oborová didaktika 1

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNO4O012A

Sylabus

Obsah předmětu tvoří témata

1. Společenské vědy v kurikulu, RVP ZV a RVP G, různá pojetí výchovy k občanství, reflexe vlastních zkušeností

2. Hodnoty a postoje ve společenských vědách; reflexe vlastních postojů, hodnoty ve výuce a přístupy vyučujících

3. Stanovení komplexních a konkrétních cílů, mikrovyučování na zadané téma

4. Formulace cílů s využitím taxonomií vzdělávacích cílů, mikrovyučování a jeho didaktická reflexe

5. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, formy a metody výuky

6. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, formy a metody výuky

7. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení

8. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení

9. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení

10. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení

11. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení

12. Mikrovyučování a jeho didaktická reflexe, vrstevnické hodnocení, sebehodnocení  V kurzu bude implementovaná metodika rozvoje sebehodnocení a vrstevnického hodnocení. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093.

Anotace

Didaktika I je úzce provázána s odbornými předměty navazujícího studia Člověk v současné společnosti a Občan ve státě. Na základě pojetí společensko-vědních znalostí v RVP ZŠ a G nabízí didaktické nástroje pro formulaci systému cílů, ukazuje různé způsoby reprezentace učiva a dílčí kroky postupu výuky a možnosti hodnocení.

Studenti se v seminářích setkají s různými didaktickými postupy, které reflektují a dále rozvíjejí. S využitím taxonomií vzdělávacích cílů, repertoáru metod a forem práce se učí samostatně navrhovat cíle, postup výuky i nástroje kriteriálního hodnocení k zadaným tématům.

Navržené postupy v mikrovyučování prakticky zkouší, reflektují a s využitím vrstevnické zpětné vazby hodnotí.

Studijní programy