Charles Explorer logo
🇬🇧

Philosophy of Education

Class at Faculty of Education |
OPNO4O033B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

·        1.  Normalizační struktura vzdělávacích systémů o   jejich současné projevy o   historické podmínky jejich vzniku o   jejich racionalita (normalizace prostřednictvím prostoru, času, kurikula a zkoušení) o   izolace individua a jeho normalizace

·         2. Komunální povaha lidské kognice o   sdílená a sociální intencionalita o   objektivní svět jako projev sdíleného světa o   Vygotský a distribuovaná kognice

·        3.  Emočně-kognitivní struktura ve vzdělávání o   Damasiovo pojetí emocí a emoční konstrukce paměti o   teorie emocí Lisy F. Barrettové jako součást predikčního procesu o   proces budování emočně-kognitivní struktury v „alternativních“ školách

·         Omezení současného pedagogického výzkumu

·         Důsledky vyvolané současnými sociálně-politickými změnami o   role  jinakosti a reciproční rovnost o   fluidní svět a vzdělávání

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Annotation

Filosofie výchovy se zabývá ontologickými a antropologickými předpoklady výchovy, analyzuje vztah mezi výchovou a vzděláváním v jejich tradičních i současných podobách. Tématizuje éthos učitelského a vychovatelského povolání spjatý s takovými fenomény jako odpovědnost vychovatele, autorita, legalita a legitimita vychovatelství.

Zkoumá antinomickou povahu vychovatelství, učitelství a také rodičovství, rozporuplnou povahu vztahu mezi vychovatelem a vychovávaným. Zabývá se výchovou jako vztahem člověka ke světu, ke společenství a k sobě samému.

Study programmes