1. 26.2. 13:00 - 15:15 Prezenční setkání – Strasti a slasti začínajících učitelů - Praha
Úvodní setkání kurzu je zaměřeno na mapov ání potřeb začínajících učitelů, krystalizaci témat, která budou analyzována v rámci kurzu. Pozornost bude zaměřena především na:
· Adaptační proces začínajících učitelů
· Úskalí výchovně vzdělávacího procesu – cíle výuky, nástrahy klasifikace a její kritéria, adaptace začínajícího učitele do struktury školy, definování potřeb začínajícího učitele
· Metodická připravenost začínajícího učitele
· Jak předejít a čelit konfliktům – já jako začínající učitel a mé okolí – rodiče, spolupracovníci, žáci
· Psychohygiena začínajícího učitele jako prevence předčasného odchodu začínajících učitelů z praxe
· Sdílení zkušeností – videohospitace jako nástroj (sebe)reflexe
Praktické výstupy ze setkání:
· Písemný rozbor modelové hodiny (videohospitace) 2. 18.3. nebo 26.3. 9:00 - 13:00 Výjezdní setkání – Setkání s praxí – ZŠ Partyzánská Česká Lípa (V průběhu semestru bude více termínů k výběru)
Druhá část semináře je zaměřena na poznání praxe v prostředí základní školy. Studenti během návštěvy ZŠ Partyzánská absolvují:
· Náslechy s následnými rozbory ve výuce (volba dle aprobace)
· Diskusi s týmem začínajících učitelů, kteří jsou součástí ped. sboru na ZŠ Partyzánská
· Setkání s Metodičkou pedagogického rozvoje
· Účast na pracovní poradě týmu/ rodičovských schůzkách – stínování
· Diskusní klub se žáky školy
· Setkání se zástupci školského poradenského pracoviště – speciální pedagog, školní psycholog,
Podrobný program je závislý na termínu realizace výjezdního setkání
Praktické výstupy ze setkání:
· SWOT analýza zaměřená na mapování prostředí ZŠ Partyzánská 3. 22.4. 13:00 - 15:15 Prezenční setkání – Co jsme přivezli z České Lípy (a poznali v rámci kurzu) - Praha
Závěrečné blokové setkání je zaměřeno na:
· reflexi výjezdního setkání
· praktickou ukázku metod používaných ve výuce
· práce s žákovským kolektivem
· spolupráce s pedagogy – učící se skupina, sdílení zkušeností,
· nastavení spolupráce s asistentem pedagoga
Praktické výstupy ze setkání:
· zásobník metodických aktivit pro práci ve vyučovací hodině
"Inspiromat for the beginning teacher of civic education is dedicated to reflecting of their needs. The center of the teaching is the search for scenarios to succeed in the adaptation period of a beginning teacher.
The teaching of the subject is based on the connection of the school management, teachers and students. Subtopics are based on key questions from the field of the educational process, relationships and climate in the school, classroom and assembly hall, communication between teacher - pupil - legal representative.
An integral part is the solution of methodological and didactic questions of teaching social sciences at primary schools. The concept of teaching the subject combines the tools of discussion, training of pedagogical and didactic skills, shadowing the work of the teacher, modeling solutions to examples from practice.