Charles Explorer logo
🇨🇿

Diplomový seminář B - kvalitativní metodologie

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNP3Q202B

Sylabus

1.       Úvodní setkání

2.       Identifikace osobního výzkumného přístupu a zkoumaného tématu

3.       Výzkumná otázka, problém a cíl

4.       Volba kvalitativního přístupu

5.       Teoretické a paradigmatické zakotvení

6.       Zdroje dat

7.       Metody sběru dat

8.       Očekávané způsoby analýzy dat

9.       Časový harmonogram

10.   Zhodnocení etických aspektů studie

11.   Zhodnocení výzkumné strategie

12.   Osnova diplomové práce

Anotace

Účelem předmětu je poskytnutí podpory studentům ve zpracování a úspěšném obhájení diplomové práce. Toho je dosahováno obsahem seminářů, na nichž studenti prezentují návrhy svých diplomových prací a jsou upozorňováni na nejčastější úskalí. Před každým seminářem studenti odevzdávají část svého postupně budovaného výzkumného projektu do Moodle kurzu, kdy je následně během seminářů diskutováno nad obsahem jednotlivých částí a aktuálními problémy badatelského postupu studentů. Kurz je zaměřen na motivování k průběžné práci na výzkumném projektu, na posílení reflexe prvotních kroků ve stanovení tématu a návrhu postupu. Toho je docilováno snahou o individuální přístup, předložením zpětné vazby a podnětů od vyučujícího a dalších kolegů ve studiu. Zakončení předmětu rovněž vede studenty k vytvoření draftu, který se jim zhodnotí při sepisování vlastní diplomové práce.

Členění předmětu:

Na prvním semináři se studenti seznámí s koncepcí kurzu, požadavky k zápočtu a s Kritérii hodnocení diplomových prací (viz níže).

Během dalších setkání je seminář organizován tak, že všichni studenti během semináře prezentují části dokumentace svého výzkumného projektu diplomové práce. Téma setkání je vždy ustanoveno v souladu s vybranou kapitolou uvedenou v sylabu.