Charles Explorer logo
🇨🇿

Specific learning disorders – intervention

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNP3Q206B

Sylabus

Specifické poruchy učení – pojetí a terminologie

Diagnostika, systém podpůrných opatření

Intervence zaměřené na rozvoj přesnosti a plynulosti čtení

Intervence se zaměřením na rozvoj porozumění čtenému

Intervence se zaměřením na rozvoj matematických dovedností

Rozvoj motorických dovedností

Rozvoj sociálních dovedností

Specific learning disabilities - concepts and terminology

Diagnostics, support measures

Reading accuracy and fluency interventions

Reading comprehension interventions

Mathematics interventions

Motor skills interventions

Social skills interventions

Anotace

Předmět navazuje na základní znalosti o problematice specifických poruch učení a zaměřuje se na otázku výběru a nastavení efektivní intervence. Hlavním cílem kurzu je seznámit studenty s nabídkou preventivních programů i intervenčních postupů a metod společně s výzkumně ověřenými poznatky o jejich účinnosti a přínosu.

Kromě intervence zaměřené na rozvoj školních dovedností (čtení, psaní, počítání), bude diskutována také otázka nastavení podpory osobnostně sociálního vývoje. Důraz bude kladen na možnost praktického využití pro nastavení cílené intervence s ohledem na konkrétní podobu gramotnostních obtíží a jejich příčinu, environmentální prostředí (rodina, škola) a osobnostní nastavení dítěte, žáka či studenta se specifickými poruchami učení. Dílčí témata budou probírána z hlediska gramotnostních domén.