Specifické poruchy učení – pojetí a terminologie
Diagnostika, systém podpůrných opatření
Intervence zaměřené na rozvoj přesnosti a plynulosti čtení
Intervence se zaměřením na rozvoj porozumění čtenému
Intervence se zaměřením na rozvoj matematických dovedností
Rozvoj motorických dovedností
Rozvoj sociálních dovedností
Specific learning disabilities - concepts and terminology
Diagnostics, support measures
Reading accuracy and fluency interventions
Reading comprehension interventions
Mathematics interventions
Motor skills interventions
Social skills interventions
Předmět navazuje na základní znalosti o problematice specifických poruch učení a zaměřuje se na otázku výběru a nastavení efektivní intervence. Hlavním cílem kurzu je seznámit studenty s nabídkou preventivních programů i intervenčních postupů a metod společně s výzkumně ověřenými poznatky o jejich účinnosti a přínosu.
Kromě intervence zaměřené na rozvoj školních dovedností (čtení, psaní, počítání), bude diskutována také otázka nastavení podpory osobnostně sociálního vývoje. Důraz bude kladen na možnost praktického využití pro nastavení cílené intervence s ohledem na konkrétní podobu gramotnostních obtíží a jejich příčinu, environmentální prostředí (rodina, škola) a osobnostní nastavení dítěte, žáka či studenta se specifickými poruchami učení. Dílčí témata budou probírána z hlediska gramotnostních domén.