Cílem kurzu je představit výzkumně podložené poznatky důležité pro porozumění zákonitostí procesu osvojování cizího jazyka. Konkrétně se kurz zaměří na seznámení studentů se základní terminologií dané problematiky a bilingvismu, a na shody a rozdíly v rozvoji mateřsk ého a cizího (druhého) jazyka. Představeny a kriticky reflektovány budou teoretické modely osvojování cizího jazyka. Kromě postižení univerzálních procesů bude prostor věnován individuálním rozdílům. Témata kurzu budou probírána a diskutována s důrazem na možnost praktického využití získaných znalostí v profesi školního a poradenského psychologa.
1. Psychologické aspekty výuky cizího jazyka,
2. Rozvoj mateřského jazyka,
3. Rozvoj druhého/cizího jazyka,
4. Bilingvismus,
5. Individuální a věkové rozdíly žáků ve výuce cizího jazyka,
6. Skupiny žáků s problémy ve výuce cizího jazyka,
7. Poradenská podpora u žáků s problémy v rozvoji cizího jazyka.