1. Výběr zaměstnanců: kompetenční model, nástroje výběru, assessment centre, diagnostika pracovního potenciálu dle typizovaných pracovních pozic, behaviorální interview.2. Školení tzv. „měkkých dovedností“, didaktika a tematická vymezení.3.
Práce s individuálním rozvojem zaměstnanců: vzdělávací plány, development centre, rozvojové cíle.4. Koučování: nástroj rozvoje a praxe ve firemním prostředí.
Typy koučinku. Přínosy a problematická místa.6. Řešení konfliktů, mediace. 7.
Facilitace týmové práce. Týmové profily dle osobnostních charakteristik jednotlivých členů, optimalizace týmového výkonu.8.
Krizová intervence, programy „employee assistance“, řešení osobních obtíží.9. Outplacement – situace propouštění.10.
Rovnováha mezi pracovním a osobním životem, well being v práci a formy podpory.11. Programy pro rozvoj zaměstnanců s vysokým potenciálem (Talent management).12.
HR v kontextu firmy, role, vymezení zodpovědnosti, fungování HR
Předmět psychologie ve firemním prostředí se zaměřuje na aplikovanou psychologii, postupy, nástroje, které jsou specificky užívány ve firemním, tedy komerčním prostředí. Kurz je zaměřen na psychologické aspekty personální práce ve firemním prostředí, na psychologické nástroje, postupy a teorie.
Studenti budou seznámeni se současnými trendy a u řady nástrojů je čeká také praktický nácvik. Kurz by měl sloužit jako představení práce psychologa ve firemním prostředí a také jako "ochutnávka" nástrojů, které jsou ve firemním prostředí průběžně vytvářeny a zdokonalovány, jsou však určené k užití také mimo prostředí firem (např. koučink).