Předmět se zabývá experimentální psychologií multimediálního vzdělávání. Cílem je podat základní vhled to problematiky vzdělávání pomocí širokého spektra multimediálních materiálů, tj. takov ých materiálů, které kombinují ilustraci s textem či mluveným slovem: počínaje ilustrovanými učebnicemi, přes výukové pořady, až po výukové hry. Důraz je kladen na experimentální rovinu (jak získat a interpretovat data týkající se vzdělávání pomocí multimédií), empirickou rovinu (jaká data už byla získána: co se ví) a praktickou rovinu (co a jak lze použít ve výuce na škole). Témata předmětu:
Sylabus kurzu 1. Typy multimediálních materiálů: učebnice, hypermediální prezentace, animace, výukové pořady, tutorovací systémy, výukové hry, výukové simulace 2. Stručná historie inovací ve formálním vzdělávání v 20. a 21. století podle Cubana; problémy nasazení technologických inovací ve formální výuce 3. Teoretický aparát: kognitivní a kognitivně-afektivní teorie multimediálního vzdělávání (Mayer & Moreno), teorie kognitivní zátěže (Sweller), teorie sebedeterminace (Deci & Ryan) 4. Konceptuální aparát: výuková metoda vs. výukový materiál vs. výukové médium; atribut vzdělávacího materiálu vs. technologická afordance (Clark) 5. Typy experimentů v oblasti pedagogické psychologie multimediálního vzdělávání; základní typy sledovaných proměnných (znalostní výstupy, afektivně-motivační proměnné, kognitivní zátěž, psychofyziologická data) 6. Základní způsoby interpretace (zejména kvantitativních) empirických dat: effect sizes, meta-analýzy 7. Empirické principy designu multimediálních materiálů: kognitivní principy, afektivně-motivační principy