Hlavními tématy bude:1. Příprava rozhovoru, jeho cíle, fáze, očekávaný výsledek. Tvorba kvalitního vztahu.
2. Komunikační proces, pozitivní očekávání a jeho vliv na výsledek rozhovoru, vztah psycholog – klient.3. Verbální techniky napomáhající k realizaci dobrého rozhovoru4. Neverbální techniky a práce se sociáln í percepcí5. Úskalí dobrého poradenského rozhovoru a práce se supervizí
Předmět Techniky vedení rozhovoru si klade za cíl připravit studenty na vedení poradenského rozhovoru, a to teoreticky, ale hlavně prakticky. Základem výuky budou nácviky zaměřené na přípravu rozhovoru, vedení rozhovoru a zvládání jeho úskalí, dále na dobrý závěr rozhovoru. Student se seznámí s teoretickými východisky pro realizaci dobrého poradenského rozhovoru. Těžištěm výuky je samotný poradenský rozhovor, student je seznámen s jeho cíli, fázemi a technikami vedení tohoto typu rozhovoru. V průběhu výuky procvičuje techniky aktivního naslouchání i techniky zaměřené na aktivní ovlivnění průběhu rozhovoru, učí se rozhovor nejen vést, ale i zaznamenávat, analyzovat, interpretovat a je podporován ve směru reflexe vlastních dovedností. Hlavními tématy bude:
1. Příprava rozhovoru, jeho cíle, fáze, očekávaný výsledek. Tvorba kvalitního vztahu.
2. Komunikační proces, pozitivní očekávání a jeho vliv na výsledek rozhovoru, vztah psycholog – klient.
3. Verbální techniky napomáhající k realizaci dobrého rozhovoru
4. Neverbální techniky a práce se sociální percepcí
5. Úskalí dobrého poradenského rozhovoru a práce se supervizí