Cílem je seznámení s kresebnými technikami používanými v pedagogicko-psychologických poradnách v psychologické diagnostice (vývojová diagnostika, odhad mentální úrovně, osobnostní charakteristiky). Důraz je kladen na osvojení dovedností administrace a interpretace kresebných technik v předškolním a školním věku. Jsou probírány možnosti užití neprojektivních technik. Témata:
1. –
2. Vývoj kresby v průběhu ontogeneze, vývoj formálního zpracování i obsahové stránky kresby (tématiky), zájmu o kreslení. Historie užití kresebných technik v psychodiagnostice dětí, dospívajících i dospělých osob. Užití kresby v psychodiagnostice: kresba jako motivační faktor vyšetření, kresba jako nástroj vývojové diagnostiky (stanovení vývojové úrovně dílčích funkcí - vnímání, senzomotorické koordinace, jemné motoriky, představivosti, paměti), ukazatel vývoje rozumových schopností dítěte, test osobnosti (osobnostní charakteristiky).
3. Volná kresba dítěte, možnosti analýzy.
4. –
5. Neprojektivní kresebné techniky: test kresby lidské postavy, test hvězd a vln, Jiráskův test školní zralosti, zkouška obkreslování předloh, Rey-Osterriethova komplexní figura.
6. Projektivní kresebné techniky (test stromu, test hvězd a vln, kresba rodiny, kresba začarované rodiny).