1. Příprava na praxi – výběr instituce, stanovování cílů a časového plánu - příklady institucí: základní školy, střední školy (priorita je výuka předmětu pedagogika).
Volnočasová zařízení, DDM, dětské domovy, diagnostické ústavy, instituce pro vzdělávání dospělých, pedagogicko-psychologické poradny, atd. v p řípadě nemožnosti vyučovat daný předmět.2. Konání praxe - rozsah praxe na vybrané instituci: min. 20 hodin, zpracovávání portfolií.3.
Rozbor praxe - prezentace aktivit studentů na závěrečné reflexi, rozbor pedagogické činnosti studentů, doporučení pro další pedagogickou praxi.
Předmět studenty seznamuje s různými vzdělávacími institucemi. Následně studenti realizují svou praxi ve vybraném zařízení zaměřeném na výchovu a vzdělávání.
Vycházejí při tom z teoretických poznatků získaných během předchozího studia a dosavadních zkušeností. Realizují samostatné výstupy, které jsou reflektovány.
Zpracovávají portfolio obsahující cíle jejich praxe, popis instituce a podrobný popis a reflexi jejich pedagogické činnosti.