Charles Explorer logo
🇨🇿

Oborová didaktika RJ 1

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNR4R012A

Sylabus

1. Druhy řečové činnosti, vztahy mezi jednotlivými řečovými dovednosti.

2. Pojetí a požadavky k řečovým dovednostem ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky, v Rámcových vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech.

3. Lingvistické a psychologické základy osvojování produktivních řečových dovedností.

4. Výuka ústního projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení ústního projevu žáků.

5. Výuka písemného projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků.

6. Kontrola a hodnocení ústního a písemného projevu žáků při státní maturitní zkoušce z ruského jazyka.

7. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj produktivních řečových dovedností.

8. Lingvistické a psychologické základy osvojování receptivních řečových dovedností.

9. Výuka poslechu s porozuměním - metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním.

10. Výuka čtení s porozuměním – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním.

11. Výběr textů pro poslech a čtení s porozuměním, práce s textem.

12. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj receptivních řečových dovedností.

Anotace

Cílem kurzu je seznámit studenty s problematikou výuky produktivních a receptivních řečových dovedností v ruském jazyce v kontextu výuky ruštiny v českém školním prostředí. Důraz je kladen především na utváření praktických dovedností studentů efektivního využívání jednotlivých technik, které vedou k formování dovedností v samostatném ústním a písemném projevu žáků v ruském jazyce na základních a středních školách.

1. Druhy řečové činnosti, vztahy mezi jednotlivými řečovými dovednosti.

2. Pojetí a požadavky k řečovým dovednostem ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky, v Rámcových vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech.

3. Lingvistické a psychologické základy osvojování produktivních řečových dovedností.

4. Výuka ústního projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení ústního projevu žáků.

5. Výuka písemného projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků.

6. Kontrola a hodnocení ústního a písemného projevu žáků při státní maturitní zkoušce z ruského jazyka.

7. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj produktivních řečových dovedností.

8. Lingvistické a psychologické základy osvojování receptivních řečových dovedností.

9. Výuka poslechu s porozuměním - metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním.

10. Výuka čtení s porozuměním – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním.

11. Výběr textů pro poslech a čtení s porozuměním, práce s textem.

12. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj receptivních řečových dovedností.