1. Druhy řečové činnosti, vztahy mezi jednotlivými řečovými dovednosti.
2. Pojetí a požadavky k řečovým dovednostem ve Společném evropském referenčním rámci pro jazyky, v Rámcových vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech.
3. Lingvistické a psychologické základy osvojování produktivních řečových dovedností.
4. Výuka ústního projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení ústního projevu žáků.
5. Výuka písemného projevu – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení, kontrola a hodnocení písemného projevu žáků.
6. Kontrola a hodnocení ústního a písemného projevu žáků při státní maturitní zkoušce z ruského jazyka.
7. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj produktivních řečových dovedností.
8. Lingvistické a psychologické základy osvojování receptivních řečových dovedností.
9. Výuka poslechu s porozuměním - metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení poslechu s porozuměním.
10. Výuka čtení s porozuměním – metodická pravidla, metodické chyby, typologie cvičení a druhy textů, kontrola a hodnocení čtení s porozuměním.
11. Výběr textů pro poslech a čtení s porozuměním, práce s textem.
12. Využití didaktických pomůcek a didaktické techniky pro rozvoj receptivních řečových dovedností.
The aim of the course is to acquaint the students with the issue of teaching productive and receptive speech skills in Russian in the context of teaching Russian in the Czech school environment. The emphasis is placed primarily on the formation of practical skills of students in the effective use of individual techniques that lead to the formation of skills in independent oral and written expression of students in Russian in primary and secondary schools.