Charles Explorer logo
🇬🇧

Russian Language Observation Practice

Class at Faculty of Education |
OPNR4R013A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Studeni v průběhu náslechové praxe hospitují v hodinách ruského jazyka na základních a středních školách, přičemž sledují jednotlivé aspekty výuku ruského jazyka. Studenti vypracovávají z každé náslechové hodiny podrobný hospitační záznam a písemnou reflexi. Ke každé náslechové hodině je v rámci reflektivního semináře proveden detailní rozbor, jsou rozebrány následující aspekty:

1. cíle hodiny,

2. části hodiny a jejich průběh,

3. vedení třídy,

4. práce s jazykovými prostředky,

5. rozvoj řečových dovedností,

6. využívání doplňkových výukových materiálů,

7. využití ICT,

8. motivace žáků k učení,

9. evaluace žáků

10. práce se žáky s SP a dle zadání další hlediska výukového procesu.

Annotation

The aim of this course is to acquaint the students with the current teaching of the Russian language in the Czech school environment on the basis of listening to selected Russian language lessons, during which individual aspects of teaching Russian are reflected, ways of working with language means, techniques of forming individual speech skills with regard to the pupils` mothertongue, ways of working with teaching materials, specifics of working with pupils with special educational needs, the use of information and communication technologies in teaching Russian, as well as many other general didactic knowledge and principles. The content of the course builds on already completed lingvodidactically oriented courses.

The course is implemented as a combination of listening in selected schools, in which the student monitors selected aspects of teaching and develops assigned tasks and subsequent reflective seminars.