Vzhledem k účasti studentů na pedagogických praxích a zrušení části výuky v průběhu měsíce listopadu je přímá výuka realizována v rozsahu 3 hodiny / týden seminář. S ohledem na obsahovou náplň předmětu může být část výuky realizována také hybridní či online formou, a to zejména s cílem, aby si studenti prakticky vyzkoušeli práci v některém z online výukových prostředí.
Obsahově bude výuka vycházet z témat uvedených v anotaci. Semináře budou zaměřeny prakticky a jejich cílem bude rozvíjet zejména praktické dovednosti aplikovat poznatky z dřívějších didakticky orientovaných předmětů do praxe. Studentům budou průběžně zadávány úkoly, které budou společně na seminářích prezentovány, vyhodnocovány a reflektovány. Důraz bude kladen na zapojování moderních technologií jak do procesu plánování, přípravy i realizace úkolů. V souladu s novým RVP ZV bude kladen důraz na to, aby byli studenti schopni v rámci své budoucí profese rozvíjet digitální kompetenci žáků základních i středních škol.
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití informačních a komunikačních technologií ve výuce ruského jazyka, poskytnout jim představu o elektronických (a zejména online) zdrojích, které lze v praxi využívat a také je seznámit s problematikou elektronických a interaktivních učebnic.
1. Internetové zdroje pro výuku ruského jazyka na základních a středních školách.
2. Internetové zdroje pro studium ruského jazyka na vysoké škole.
3. Sociální sítě ve výuce rusk ého jazyka.
4. Lingvodidaktický potenciál internetových zdrojů pro výuku ruského jazyka.
5. Elektronická podpora k jednotlivým učebním souborům používaným pro výuku RJ.
6. Interaktivní a elektronické učebnice.
7. Digitální učební materiály – pravidla a zásady pro zpracování.
8. Interaktivní tabule ve výuce ruského jazyka.
9. Nástroje pro vypracování interaktivních učebních materiálů – pravidla a zásady zpracování, prvky interaktivity.
10. Aktivizující metody ve výuce ruského jazyka s využitím ICT.
11. Evropské jazykové portfolio a jeho využití ve výuce ruského jazyka.
12. Mediatext jako nový typ informačního zdroje a jeho využití ve výuce.