fonetické a fonologické poruchy; poruchy fluence - koktavost, breptavost; specificky narušený vývoj řeči, etiologie, symptomatologie, jeho dopad na vzdělávání žáků, integrace, inkluze žáků s vývojovou dysfázií;
žáci s dysartií; verbální dyspraxie; myofunkční poruchy;
žáci s vrozenými vývojovými vadymi - orofaciální rozštěpy v období školního věku.
Studenti se seznámí s teoretickými poznatky i praktickými zkušenostmi z oblasti narušené komunikační schopnosti u dětí školního věku. Osvojí si poznatky z oblasti poruch fluence (balbuties a tumultus sermonis), seznámí se s obtížemi, které poruchy fluence přináší v průběhu edukačního procesu.
Seznámí se se současnými názory na oblast neurogenních poruch komunikace, se širokou oblastí specificky narušeného vývoje řeči, s možnými přístupy ve vzdělávání těchto žáků. Seznámí se s myofunkčními přístupy a terapiemi, které jsou u nás i ve světě využívány v rámi podpory komunikačních schopností.