Charles Explorer logo
🇬🇧

Surdopedy

Class at Faculty of Education |
OPNS1S155B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

1. Vývoj orálních metod u nás a ve světě.

2. Specifika orálních komunikačních přístupů (auditivně-orální, auditivně-verbální, přirozený oralismus, mateřská reflektivní metoda).

3. Kochleární implantáty.

4. Rehabilitační intervence po kochleární implantaci u dětí v raném a předškolním věku, CKID, faktory ovlivňující rehabilitaci, testy zaměřené na sluchovou percepci, produkci a srozumitelnost řeči (používané u nás i v zahraničí).

5. Výběr a zařazení do základní školy hlavního vzdělávacího proudu a základní školy pro sluchově postižené (kritéria, role SPC, výhody a nevýhody škol pro sluchově postižené).

6. Prvopočáteční čtení a psaní, čtení s porozuměním žáků s kochleárním implantátem, Kaufmanův subtest, výzkumy.

Annotation

Development and specifics of oral communication approaches in the Czech Republic and abroad (auditory-oral, auditory-verbal, natural oralism, maternal reflective method). Cochlear implants.

Rehabilitation intervention after cochlear implantation in early and pre-school children, center of cochlear implantation in children, factors influencing rehabilitation, tests focused on hearing perception, production and speech intelligibility (used in the Czech Republic and abroad). Selection and inclusion in primary school and primary school for the hearing impaired (criteria, role of special pedagogical center, advantages and disadvantages of schools for the hearing impaired).

Initial reading and writing, reading comprehension of pupils with cochlear implants, Kaufman's subtest, research.