Obsah:
1. Základní terminologie vztahující se k problematice jednotlivých cílových skupin v období školního věku
2. Definice pojmů inkluzivní (společné) vzdělávání, inkluzivní učitel, inkluzivní prostředí aj.)
3. Inkluzivní didaktika, metody organizace výuky
4. Poradenský systém v současné legislativě, aktuální změny v systému
5. 3kolní připravenost, specifika sociální a emocionální zralosti u jednotlivých skupin zdravotního znevýhodnění
6. Školský systém v ČR, volba vzdělávací cesty.
8. Diagnostické domény u žáků se znevýhodněním tělesné, mentální postižení, PAS, zrakové postižení
9. Diagnostické domény u žáků s narušenou komunikační schopností, specifické poruchy učení a chování)
10. Žák s odlišným mateřským jazykem v edukaci
Cílem kurzu je osvojit si základní znalosti, přístupy a strategie ve vzdělávání a diagnostice žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí inkluzivní školy a prostředí škol zřízených podle §16 a odst. 9. Specifikovat osobnost žáka a jeho variabilitu vývoje ve školním věku.
Student bude aplikovat teoretické poznatky do pedagogické praxe, osvojí si intervence a speciálně pedagogickou diagnostiku.