Cílem předmětu Oborová praxe II je aplikace získaných znalostí a dovedností ze speciální pedagogiky školního věku v prostředí konkrétních škol. Je realizována jako přímá speciálněpedagogická činnost pod vedením učitele (speciálního pedagoga) ve školách žízených podle paragrafu 16, odst. 9 a ve školách s inkluzivním přístupem a školských zařízeních (školn í poradneské pracoviště, PPP).
Student si osvojuje asistentské práce pod vedením učitele ve školách pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a speciálního pedagoga ve školských zařízeních. Dostává příležitost pod odbornou supervizí aplikovat znalosti a dovednosti ze speciálně pedagogické diagnostiky a edukace v praxi.
Student si vede záznamy o speciálněpedagogické činnosti, které zaznamenává formou portfolia.
Cílem povinné odborné praxe je upevnění pedagogických, psychologických, a především odborných speciálně pedagogických znalostí a didaktických dovedností studentů jejich ověřením praktickou aplikací. Povinný předmět Oborová praxe II svým zaměřením umožňuje systematické rozvíjení kompetencí studenta v oblasti speciální pedagogiky, poradenství a didaktiky vyučování na základních školách zřízených podle parag. 16 odstavce 9 a ve společném vzdělávání. Obsah předmětu Oborová praxe II je provázán s předměty profilujícího základu, cílem je aplikovat osvojené znalosti a dovednosti vzhledem ke specifikům v edukaci žáků školního věku.
Aktivity studentů jsou průběžně reflektovány. Jako evaluační nástroj formativního hodnocení je využíváno Portfolio oborové praxe.