Obsah:
Teorie edukace žáků s mentálním postižením, terminologická východiska. Osobnost žáka se středně těžkým, s těžkým a hlubokým mentálním postižením.
Alternativní a augmentativní systémy komunikace využívané u dětí a žáků s mentálním postižením z pohledu poradenského speciálního pedagoga.
Systém vzdělávání, přípravný stupeň, základní škola speciální, střední a celoživotní vzdělávání. Možnosti pracovního uplatnění.
RVP předškolní vzdělávání, RVP pro obor vzdělání základní škola speciální.
Speciálněpedagogická diagnostika se zaměřením na žáka se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, poruchou autistického spektra a souběžným postižením více vadami z pohledu poradenského speciálního pedagoga, zpracování IVP.
Didaktické zásady, didaktické metody, specifické metody práce, vyučovací formy používané při edukaci na základní škole speciální. Struktura přípravy učitele na vyučovací blok. Specifické didaktické pomůcky používané na základní škole speciální.
Osobnost žáka se souběžným postižením více vadami, osobnost žáka s poruchou autistického spektra.
Metodika výuky čtení a psaní na základní škole speciální.
Terapie používané v rámci poradenských služeb dětí a žáků v rámci poradenského zařízení, specifika edukace.
Legislativa týkající se školské problematiky vzdělávání žáků se středně těžkým, těžkým a hlubokým mentálním postižením, poruchou autistického spektra a souběžným postižením více vadami.
The aim of the course is to acquire current knowledge regarding the possibilities of diagnosis and education of pupils with moderate, severe and profound intellectual disabilities and simultaneous disabilities. Emphasis will be placed on the content of education and on the use of special methods and organizational forms in a special primary school.
Students should acquire and master theoretical knowledge in the field of personality and education of pupils with moderate, severe and profound intellectual disabilities and concurrent multiple disabilities.