1. Repetitorium poznatků z přípravy bakalářské práce. Specifika práce diplomové. Testy hudebních schopností a dovedností –využití empirických prověrek hudebnosti. Organizace experimentu – pretest, retest
2. Individuální prověrka hudebnosti. Ratingová metoda v Hv, kritéria a škály pro hodnocení pěveckého projevu a dalších hudebních aktivit. Slovní hodnocení v Hv.
3. Sémantický diferenciál v práci s poslechovou skladbou. Psychologie hudebního vnímání a prožívání. Vizualizace poslechu
4. Anamnestický dotazník jako prostředek zkoumání struktury hudebnosti. Vliv masmédií na rozvoj hudebnosti. Hudební zájmy žáka, preference, postoje, formování jeho hudebního vkusu.
5. Projektivní metoda v HV, kritéria hodnocení tvořivých projevů. Identifikace hudební tvořivosti žáka (z hlediska struktury a dynamiky tvořivé osobnosti, tvořivého procesu, výsledku tvořivé práce a tvořivé situace).
6. Principy tvořivé intonace jako námět pro experimentální vyučování. Plánování experimentálního vyučování (algoritmy rozvoje intonačních, sluchových a tvořivých dovedností).
Following the experience of developing a bachelor's thesis, deepening the orientation in the basic stages of scientific research work and in research methods. Closer knowledge of methodological problems of selected music psychological and didactic topics.