Charles Explorer logo
🇬🇧

Deepening Course for Teachers of Special Education

Class at Faculty of Education |
OPNS4S031B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Obsah:

1.      Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami ve společném vzdělávání v heterogenních skupinách na základní škole, vč. žáků nadaných a žáků s OMJ.2.      Posuzování chování žáků, problémové chování (rušivé chování, poruchy chování jako diagnóza, rizikové projevy chování žáků ve společném vzdělávání základní a střední školy).3.      Ochrana zdraví, zajištění bezpečí a prevence rizik v prostředí školy, wellbeing v prostředí školy.

4.      Vzdělávací kurikulum a každodenní život školy – didaktická stážá na základní škole.5.      Speciální pedagog jako součást poradenského pracoviště na škole.6.      Škola pohledem učitele a speciálního pedagoga – vlastní výzkumné šetření a společná reflexe jeho výsledků

Annotation

The subject is intended for students of special education in the Teaching program for primary and secondary schools. It allows students to apply the knowledge gained from special pedagogy in solving selected problems of the curriculum and its implementation in an inclusive school environment. Students observe the work of special pedagogues at the school counseling workplace, cooperation with the class teacher and the possibilities of their involvement in school and community projects, reflection on specific issues of providing support (pupils with OMJ, gifted pupils, etc.).

The seminars are focused on issues of ensuring safety and preventing risks and well-being in the school environment. They build on connections with the other studied field and lead to the successful entry of students into teaching practice.