Charles Explorer logo
🇨🇿

Souvislá praxe na SŠ s reflexí

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNS4S033A

Sylabus

Souvislá praxe na SŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. 

Student pro souvislou praxi volí jednu střední školu, na níž se podrobně seznamuje s chodem školního poradenského pracoviště, s přípravou a realizací preventivních programů.

Pozornost je zaměřena na vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných, na začleňování žáků s OMJ, genderové otázky v prostředí střední školy.

V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na střední škole.

Anotace

Cílem předmětu je zprostředkovat studentům zkušenosti z praktického působení na středních všeobecně vzdělávacích a středních odborných školách, které v rámci společného vzdělávání zajišťují podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných třídách. Studenti budou uplatňovat své teoretické znalosti z přednášek a seminářů a své vlastní zkušenosti žáka/ studenta budou porovnávat s realitou profese učitele SŠ. Souvislá praxe na SŠ bude probíhat ve formě základní orientace a hospitace ve vybraných předmětech a přípravy podpůrných materiálů a inkluzivních aktivit pro žáky. Student pro souvislou praxi volí jednu střední školu, na níž se podrobně seznamuje také s chodem školního poradenského pracoviště. V průběhu praxe na základě observace a rozhovorů písemně reflektuje náplň práce třídního učitele, školního speciálního pedagoga, metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice dle disponibility těchto pracovních pozic na vybrané střední škole.

Požadují se vytvořená portfolia ze souvislé praxe na SŠ a doložení písemných reflexí v Moodle prostředí.