Praktická část: 1: Nácvik sprintů 2: nácvik skoků 3: nácvik hodů a vrhů 4: cvičení na rozvoj vytrvalosti 5: atletické hry s netradičním náčiním 6: rozbor metodických výstupů Teoretická část:
1. Metodické řady pro náscvik nízkého startu, běhu na 60m, štafet. Nejčastější chyby v nácviku sprintů, videorozbor.
2. Metodické řady pro nácvik skoku dalekého, skoku vysokého, skoku o tyči. Nejčastější chyby v nácviku skoků, videorozbor.
3. Metodické řady pro nácvik hodů (kriketový míček, koule, granát, oštěp, disk). Nejčastější chyby v nácviku hodů, videorozbor.
4. Pohybové hry v atletice
5. pravidla atletiky I
6. pravidla atletiky II Teoretická část obecné didaktiky:
1. Pohyb člověka, kinantropologie. Základní pojmy. Hypokineze.
2. Didaktika školní tělesné výchovy, její postavení v soustavě věd a její vymezení v Rámcových vzdělávacích programech, metody výzkumu v didaktice školní tělesné výchovy.
3. Pohyb a osobnost dítěte; pohybové režimy nejen ve školní tělesné výchově.
4. Ontogeneze motoriky, motorické učení, formy, metody, postupy, organizace v tělesné výchově.
5. Osobnost učitele tělesné výchovy
6. Dějiny tělesné kultury
Předmět je zaměřen na didaktiku tělesné výchovy a metodiku výuky atletiky na ZŠ a SŠ. V praktické části v první polovině semestru se studenti seznamují s vlastním vedením nácviku vybraných atletických disciplín (vedou hodinu se spolužáky), v druhé polovině semestru se výuko koná v tělocvičně a je zaměřena na průpravné hry.
V rámci přednášek se studenti seznámí s dovednostmi a poznatky pro zařazování a řízení pohybových aktivit a tělesné výchovy v režimu ZŠ a SŠ a dále s ontogenezí motoriky, formami, metodami a postupy organizace v tělesné výchově. Součástí předmětu jsou také základní informace k: osobnosti učitele tělesné výchovy, tělesné kultuře, kinantropologii, problematice sportovního tréninku jako sociokulturních jevů z pohledu formování didaktických koncepcí. Posluchači budou také seznámeni s postavením tělesné výchovy a sportu v kulturním vývoji lidstva a jejich měnící se role v různých společensko-historických podmínkách.