· Výzkumný problém, výzkumné otázky, tvorby hypotéz
· Smíšený výzkum a jeho specifika
· Pojetí kvantitativního výzkumu
· Výběr vzorku, sběr dat, deskriptivní statistiky
· Proces kvantitativního výzkumu a plánování
· Statistické minimum, testovací statistiky, testování hypotéz a experimentů
· Kritéria kvality kvalitativního výzkumu
· Proces kvalitativního výzkumu a plánování
· Sběr a hodnocení dat u kvalitativního výzkumu
· Interpretace výsledků a zjištění u kvalitativního výzkumu
· Tvorba diskuse nad výsledky výzkumu
· Etika výzkumu
Předmět je zaměřen na metodologii výzkumu v pedagogických a společenských vědách. Jeho cílem je naučit studenty aplikovat metodologické přístupy do tvorby vlastní diplomové práce. Studenti si osvojí základy kvantitativních, kvalitativních i smíšených přístupů a budou schopni je pak použív ve vlastním výzkumu.
Nedílnou součástí kurzu jsou teoretická východiska a obecně platné informace pojící se s tvorbou kvalifikačních prací. V rámci předmětu budou využity interaktivní metody výuky, podporující kritické a strategické myšlení studentů.