Charles Explorer logo
🇬🇧

Marketing Management in Education

Class at Faculty of Education |
OPNU1U113A

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Hlavní témata předmětu:

•POJETÍ MARKETINGU•PROVÁZANOST MARKETINGU A MANAGEMENTU V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÉ ŘÍZENÍ A MARKTINGOVÁ STRATEGIE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÁ TAKTIKA V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•PRODUKT, CENA A DISTRIBUCE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•ŘÍZENÍ VZTAHU SE ZÁKAZNÍKY V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ•IMPLEMENTACE MARKETINGU A KONTROLA

Cvičení

Témata cvičení vycházejí z přednášek.

Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod. (LMS Moodle). Zadávané úkoly – odevzdání do prostředí LMS Moodle, k diskuzím bude využíváno Diskuzní fórum v LMS Moodle.

Annotation

The course is devoted to the issue of marketing in education with respect to marketing-driven educational organization. Marketing activities are an important element of management support, their goal is to help achieve the desired competitiveness of the institution and maximum client satisfaction, ie fulfillment of the “win-win” rule.

The course includes a basic approach to marketing analysis, which is the basis for planning an educational organization in terms of basic "4P", ie product, price, distribution and marketing communications and considers the extended marketing mix "8P" typical for educational organizations. The course Marketing in Education is built on the necessary theoretical basis, which is the basic basis for the implementation of marketing activities in terms of a systemic approach to solving problems and subsequent applications in practice.

It prepares students for a broader understanding of the interconnection of marketing and management of an organization and a flexible response and application of knowledge into practice in accordance with dynamically changing market and society conditions.