Charles Explorer logo
🇬🇧

Androdidactis

Class at Faculty of Education |
OPNU1U122B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Hlavní témata předmětu:

1.      Teoretické vymezení předmětu andragogické didaktiky – vývoj, osobnosti, základní terminologie (učení, vyučování, výuka, vzdělávání, metody a formy) a současné postavení a perspektivy rozvoje

2.      Objekt vzdělávání, tj. dospělý jedinec v různých profesních a zájmových situacích a proces jeho učení (přístup, motivace a potřeby vzdělávání dospělých)

3.      Průběh androdidaktického procesu a jeho principy (funkce, simulace, efektivita učení a vzdělávání dospělých)

4.      Androdidaktické zásady; analýza jednotlivých principů: zpětné vazby, přirozenosti, aktivity, vědeckosti, soustavnosti a postupnosti, názornosti, trvalosti přístupnosti vyučování individuálního přístupu

5.      Androdidaktické pomůcky a technika a jejich využití u dospělých a seniorů (gerontodidaktika)

6.      Formy a metody vzdělávání a rozvoje pracovníků – didaktické třídění a klasifikace metod (poznávací/empirické, teoretické, zaměřené na změny a poznání reality, kombinace metod); organizační rámec výuky, tj. vyučování a učení se dospělých

7.      Distanční vzdělávání, e-learning a sebevzdělávání

8.      Přednáška, seminář, workshop, hraní rolí – možnosti využití, výhody a nevýhody

9.      Koučink, mentoring, teambuilding, zážitkové učení a outdoor training

10.    Trendy ve vzdělávání dospělých – online semináře (webináře, videosemináře, mobilní semináře), online konference (videokonference, webkonference, mobilní konference), sociální sítě, online kooperace (chat, sdílení projektů, okamžité připomínkování) a mobilní učení (mobile learning)

11.    Projektování vzdělávacího projektu (akreditace, certifikace, organizačně-technické aspekty tvorby a realizace vzdělávání, zajištění kvality, evaluace)

12.    Lektor dalšího vzdělávání dospělých (role vzdělavatele dospělých: andragog, tutor, trenér, instruktor, školitel, metodik) – nároky na lektora, kvalifikace a profesní kompetence, prezentační dovednosti, sebevzdělávání

Annotation

Androdidactics (Andragogical Didactics) examines the theory and practice of teaching/teaching/learning adults and seniors. It focuses on the specifics of the didactic process of adult education, i.e. (socio-cultural) educational effect of the educator (andragogy, tutor, lecturer) on the adult education participant.

Androdidactics can be understood as a basic discipline of andragogy. In the context of this conception, andragogical didactics are conceived as a science examining these two processes, the synergistic effect of their actions, and at the same time other external influences that determine the didactic process, especially the environment, logistics, organization and management.

Androdidactics focuses on getting to know the basic components of the didactic process, which are the goal, content, forms, methods, teaching technologies, and teaching logistics.