Hlavní témata předmětu:
1. Úvod do předmětu a základní pojmy.
2. Strategická východiska vzdělávací organizace, situační analýza.
3. Strategický záměr a strategický plán vzdělávací organizace.
4. Realizace a hodnocení strategie vzdělávací organizace.
5. Východiska strategického managementu pro další rozvoj vzdělávacích organizací.
6. Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+.
7. Strategie řízení a plánování na úrovni regionálního školství. Pozn.: Distanční výuka se řídí aktuálními pokyny PedF UK. Distanční forma – např. webináře, e-studijní opory, elektronické zdroje ke studiu, další studijní materiály apod.
Cílem předmětu je rozvinutí manažerských kompetencí studentů v oblasti strategického řízení vzdělávací organizace. Předmět je zaměřen na porozumění základním termínům a jejich vazbám v kontextu současného managementu, s aplikací do praxe vzdělávacích organizací.
V rámci předmětu budou využity interaktivní metody výuky, podporující kritické a strategické myšlení studentů.