Hlavní témata předmětu
1. Úvod do předmětu Organizační chování (OB)
2. Teoretické základy OB ve společenskovědních a humanitních oborech
3. Cíle OB a jeho vztah k práci vedoucího pracovníka vzdělávací organizace
4. Úrovně analýzy a techniky používané v OB
5. Osobnost a individuální rozdíly z pohledu OB
6. Teorie motivace a jejich aplikace v OB
7. Koncept sociální reality - sociální percepce a atribuce
8. Skupinová dynamika a její vliv na fungování vzdělávací organizace
9. Komunikace v cílově orientovaných pracovních skupinách
10. Úrovně vedení jednotlivců, skupin a organizace jako celku v rámci vzdělávací organizace
11. Vliv struktury a kultury organizace na efektivitu jejího fungování
12. Vybraná aktuální témata OB
Cílem předmětu je sumarizovat a doplnit znalosti a dovednosti studentů z oblasti sociální psychologie organizace a dalších zdrojových disciplín organizačního chování v kontextu řízení a vedení lidí (people managementu) ve vzdělávacích organizacích. V předmětu si studenti osvojí také další kompetence potřebné pro jejich úspěšnou práci vedoucích pracovníků vzdělávacích organizací.