Charles Explorer logo
🇬🇧

Special Andragogy

Class at Faculty of Education |
OPNU1U131C

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

Vymezení problematiky a terminologie speciální andragogiky, základní legislativa

Cíle a současné trendy ve vzdělávání dospělých osob s postižení 

Logopedie - vymezení získaných poruch v dospělém věku, prevence, logopedická intervence a práce s dospělými osobami s NKS a kompenzace vady 

Surdopedie - vymezení získaných a progresivních vad sluchu v dospělém věku, prevence, výčet vhodných komunikačních přístupů a kompenzace vady, intervence a podpora osob se sluchovým postižením  

Sociální podpora dospělých osob se zdravotním postižením 

Somatoandragogika - reedukace a rekvalifikace osob po úrazech a CMP  

Ucelená rehabilitace a prvky kognitivní rehabilitace, testování kognitivních funkcí

Sociální deviace a sociální patologie z pohledu vědních disciplín 

Delikvence, kriminalita a charakteristika jejich nositelů 

Penitenciární a postpenitenciární proces v psychologických a andragogických souvislostech  

Psychologie delikventního a kriminálního chování

Výkon trestu odnětí svobody – realizace a aplikace programů zacházení 

Annotation

The course provides students with basic knowledge in the field of special education, with emphasis on the issue of education and support for people with disabilities in adulthood and old age, with a focus on cognitive deficits from the perspective of comprehensive rehabilitation. The thematic definition of the course corresponds to the andragogical context and the field of study, after a basic introduction to the terminology of the field and current trends in the support of adults with disabilities, attention is paid to the specifics of education and intervention for adults with different types of disabilities, impaired communication skills and dementia.

Last but not least, the audience is introduced to the field of penitentiary care and the issue of criminality in general.