Vymezení problematiky a terminologie speciální andragogiky, základní legislativa
Cíle a současné trendy ve vzdělávání dospělých osob s postižení
Logopedie - vymezení získaných poruch v dospělém věku, prevence, logopedická intervence a práce s dospělými osobami s NKS a kompenzace vady
Surdopedie - vymezení získaných a progresivních vad sluchu v dospělém věku, prevence, výčet vhodných komunikačních přístupů a kompenzace vady, intervence a podpora osob se sluchovým postižením
Sociální podpora dospělých osob se zdravotním postižením
Somatoandragogika - reedukace a rekvalifikace osob po úrazech a CMP
Ucelená rehabilitace a prvky kognitivní rehabilitace, testování kognitivních funkcí
Sociální deviace a sociální patologie z pohledu vědních disciplín
Delikvence, kriminalita a charakteristika jejich nositelů
Penitenciární a postpenitenciární proces v psychologických a andragogických souvislostech
Psychologie delikventního a kriminálního chování
Výkon trestu odnětí svobody – realizace a aplikace programů zacházení
The course provides students with basic knowledge in the field of special education, with emphasis on the issue of education and support for people with disabilities in adulthood and old age, with a focus on cognitive deficits from the perspective of comprehensive rehabilitation. The thematic definition of the course corresponds to the andragogical context and the field of study, after a basic introduction to the terminology of the field and current trends in the support of adults with disabilities, attention is paid to the specifics of education and intervention for adults with different types of disabilities, impaired communication skills and dementia.
Last but not least, the audience is introduced to the field of penitentiary care and the issue of criminality in general.