Příprava repertoáru provečejná vystoupení - zhodnocení uceleného pohledu na individuální technické a interpretační možnosti studenta podle dosažených výsledků. Korekce celoročního individuálního studijního plánu. Nastudování dalších skladeb pro vytvoření repertoárové základny důležité v budoucím pedagogickém a uměleckém profesionálním uplatnění. Sestavení semestr álního individuálního studijního plánu a jeho naplňování. Řešení technické a interpretační problematiky se zdůrazněním metodického postupu na různých úrovních. Příprava prezentace cca 30 minutového připraveného programu.
Interpretační seminář - komunikace probíhá v otevřené atmosféře, všichni účastníci jsou si vědomi faktu exaktní neměřitelnosti uměleckých disciplín. Trvalou snahou vyučujícího je přibližování a poznávání podstatných složek (markantů) notového zápisu a možností kreativní práce s nimi na všech stupních vývoje. V návaznosti na to přichází diskuse o názorech na hudební obsah reprodukovaných skladeb a vhodné volbě technických prostředků k jeho realizaci. Vedle toho je třeba mít stále na paměti didaktickou složku celého procesu, ujasňování principů formování osobnosti mladého interpreta i pedagoga, rozlišení profesionální stránky výkonu od osobnostního vkladu (nadto i jejich vzájemnou interakci). Důležitým prvkem je také seznamování se s různými typy interpretů s důrazem na individuální přístup k jednotlivým žákům v pedagogické praxi.
Příprava repertoáru pro koncertní vystoupení -
Příprava a studium repertoáru se záměrem jeho veřejné prezentace je hlavní náplní práce učitele nástrojové hry, ale i učitele hudby v téměř každé myslitelné oblasti. Hudba je fenomén, vznikající individuálně v soukromí tvrdé přípravy a přitom vyžadující veřejnou společenskou akceptaci. Umění vhodné repertoárové přípravy pro koncertní vystoupení na všech úrovních technické a interpretační vyspělosti vyžaduje mnoho znalostí i zkušeností.
Student rozšiřuje své repertoárové zázemí se zřetelem ke svému profesionálnímu pedagogickému zaměření a zároveň si připravuje první podněty pro své budoucí absolventské vystoupení. Toto je zohledněno v sestavení individuálního studijního plánu. Řešení technické a interpretační problematiky zdůrazňuje metodický postup na různých úrovních.
Součástí předmětu je též studium komorního repertoáru, prohlubování znalostí a dovedností v pestrém spektru ansámblové hry včetně korepetic.
Interpretační seminář.-
Příprava prezentace nástrojového repertoáru pro veřejná vystoupení. Nové podněty pro práci budoucího učitele veřejně vystupujících dětí a mládeže. Přijetí kritiky a její zpracování. Posílení schopnosti bezkonfliktní komunikace. Prezentace vlastní tvůrčí práce, prosazení, obhajoba vlastních názorů, ale i respektování odlišných. Budování schopnosti pozitivní motivace sebe i ostatních, posilování spolupráce a podpory. Psychologická a etická problematika prosazování, podpora a management v této oblasti při prezentaci budoucích žáků.
Preparation of the repertoire for concert performances –
Preparation and study of the repertoire with the intention of public presentation, this is the main content not only of the teacher´s work in instrumental playing, but for teacher´s work in every conceivable area. Music is a phenomenon, that arises individually in the privacy of hard training, and alongside requires public social acceptance. Student expand their repertoire background with regard to their professional pedagogical focus, and at the same time prepare the program for their future graduate performance. It is taken into consideration in formation of their individual study plans. The solution of technical and interpretive issues emphasizes the methodological approach at various levels. This course contents the study of the chamber music repertoire in accordance with deepening knowledge and skills in a diverse range of ensemble playing, including correpetition.
Interpretation Class -
Preparation to the public presentation of the instrumental repertoire. New impulses for the work of the future teacher of children and youth and for the public performace of them. Acceptance of criticism and its processing. Strengthening the ability of non-conflict communication. Presentation of own creative work, promotion, defense of own opinions, but also respecting different ones. Building the ability to positively motivate oneself and others, strengthening cooperation and support, suppressing negative competitiveness. Psychological and ethical issues of self-presentation, support and management in the presentation of future students.