Práce na nastudování repertoáru absolventského koncertu dle individuálního studijního plánu s akcentem na dosažení maximální možné umělecké úrovně interpretace. Příprava na veřejnou prezentaci nastudovaného repertoáru.
Vyřešení organizačních příprav koncertu.
Koncertní provedení připraveného repertoáru a organizace celé akce.
Absolventský koncert je jednak veřejnou prezentací důležitého podílu dlouhého a náročného studia, jednak je reálným ověřením studentových schopností dovést dlouhodobý, všestranně náročný projekt ke komplexnímu výsledku. Po stránce dramaturgické interpretuje student esteticky ucelený program, obsahující skladby různých stylových období hudby světové i české. Program zahrnuje sólové skladby velkých i drobnějších forem, obsahově náročné i čistě virtuózní – má možnost volby ve velmi širokém spektru nástrojové literatury. Ve výběru programu je kladen důraz na všestrannost vzhledem k budoucí učitelské profesi a zároveň je vystavěn s respektem k vlastním možnostem a dispozicím. Bývá zvykem zvát jako spoluúčinkující též kolegy a prezentovat své umění hudební spolupráce v oblasti ansámblové hry. Po stránce organizační a ekonomické je student postaven před realitu zcela neuměleckých, ale prioritních starostí, výsledek jejich řešení je též důležitým aspektem úspěšnosti projektu.
Concert performance of the prepared repertoire and organization of the whole event. The graduation concert is both a public presentation of an important part of long and demanding study and is a real verification of students' ability to bring a long-term, versatile project to a comprehensive result. From the dramaturgical point of view, the student performs an aesthetically comprehensive program, containing compositions of various stylistic periods of world and Czech music. The program includes solo compositions of large and small forms, content-intensive and purely virtuoso - student has a choice in a very wide range of instrumental literature. In the selection of the program, emphasis is placed on versatility with respect to the future teaching profession and at the same time, it is chosen with respect to one's own possibilities and dispositions. It is customary to invite colleagues as co-performers and to present student's mastery of musical collaboration in the field of ensemble playing. From the organizational and economic point of view, the student is faced with the reality of completely non-artistic but priority concerns, the result of their solution is also an important aspect of project success.