Seminář se zaměřuje na následující tématické okruhy:
1) Klíčové pojmy: médium, mediální výchova, digitální média, nová média; deduktivní a induktivní strategie, reflexivní praxe, tandemová výuka, RVP.
2) Mediální výchova a výtvarná výchova v kontextu kurikulárních dokumentů, nalézání společných styčných bodů zmíněných oblastí.
3) Výsledky výzkumu žité praxe oboru Výtvarná výchova - uplatňování průřezového tématu Mediální výchova.
4) Možné strategie uchopení mediální výchovy v rámci výtvarného oboru - příklady dobré praxe.
5) Hledání a ověřování vlastní výukové strategie účastníky kurzu.
Cílem kurzu je vybavit studenty digitálními dovednostmi i znalostmi propojených oblastí vizuální a mediální kultury, sémiotiky apod. Studenti se seznámí s příslušnými kurikulárními dokumenty obou vzdělávacích oblastí a s příklady dobré praxe výuky integrované výtvarné a mediální výchovy tak, aby byli schopni užívat multimédia ke komunikaci a uměleckému vyjádření. Studenti získají pedagogické kompetence potřebné pro úspěšnou práci s žáky ve smyslu propojení odborných obsahů výtvarné a mediální výchovy. Je cílený na rozvoj kritického uvažování studentů a studentek.
Kurz se zaměřuje na studium problematiky vizuální gramotnosti, zabývá se tématy reklamy, propagandy a politické kampaně. Kurz ukazuje potencionality výtvarné výchovy pro rozvoj mediální gramotnosti. Obsahem je mj. sémiotická analýza vizuálního (mediálního) textu. Silnými akcenty jsou kolaborace, formativní hodnocení a reflexe. K tvorbě studenti využívají software Adobe Creative Cloud, dostupných freewarový programů i tradičních výtvarných technik a postupů.