Přednášky:
1. Obecná charakteristika umění, architektury, literatury a filosofie.2. Analýza výrazových prostředků umění a architektury starověku ve Středomoří a v Evropě: předhelénského umění a řeckého antického umění a architektury.3. Analýza výrazových prostředků umění a architektury starověku: etruské a římské období.4. Analýza výrazových prostředků umění a architektury středověku.5. Analýza výrazových prostředků umění a architektury doby Lucemburků.
1. Didaktické využití komparace uměleckých druhů ve výtvarné a hudební výchově.
2. Obecná charakteristika tvaru, prostoru a hudebně strukturního času I
3. Obecná charakteristika tvaru, prostoru a hudebně strukturního času II
4. Kompozice, hudební forma a tektonika I
5. Kompozice, hudební forma a tektonika II
6. Tvar, prostor a čas smyslového proudu
7. Tvar, prostor a čas racionálního proudu I
7. Tvar, prostor a čas racionálního proudu II
8. Tvar, prostor a čas expresivního proudu I
9. Tvar, prostor a čas expresivního proudu II
10. Tvar, prostor a časestetizujícího proudu
Metodologická koncepce předmětu vychází z analýzy výrazových prostředků výtvarného umění, hudby, literatury, dramatu, filmu atd. Pro konkrétní realizaci budou v souladu se zájmem studentů a jejich oborovou profilací vybírány dva až tři druhy umění nebo umělecké žánry.
Koncepce Kontextů umění 1, I – v těsné odborné i didaktické spolupráci s katedrou hudební výchovy – je zaměřena na metodologické aspekty umělecké komparace, seznamuje s terminologií obou oborů a s konkrétními příklady komparace výtvarného umění a hudby od raného středověku do impresionismu, ne však lineárně ale v průřezových tématech.