Kurs kombinuje přístupy oborové didaktiky modifikované pro galerijní edukaci s uměleckohistorickým náhledem na výtvarné umění. Směřuje k otevřenému chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře a k jeho tematizaci v didaktickém projektu, podpořeném konceptovou analýzou a vazbami na požadavky Rámcových vzdělávacích programů v oblasti Umění a kultura a v rozvíjení vizuální gramotnosti. Výstupem kursu je vytvoření skupinového návrhu vzdělávacího projektu, umožňujícího zprostředkování uměleckého díla publiku různého věku a zájmů. Individuálními prvky projektu jsou scénáře výchovně vzdělávacích aktivit a editace edukačních materiálů.
1) Úvodní setkání; založení, vedení a využívání portfolií; úvod do didaktické a uměnovědné terminologie a metod práce; vazby na RVP, oblast Umění a kultura, charakteristika oblasti.
2) Návštěvy galerií a muzejních expozic; uměleckohistorické kontexty; úvod do metodologie uměnovědné komparace
3) Analýza realizovaných edukačních programů a materiálů; mapování struktur kulturních obsahů;
4) Příprava a evaluace vlastních edukačních programů k vybraným expozicím Využití expertní znalosti edukátorek ze spolupracujících kulturních institucí, např. NG, GHMP, U(P)M v Praze, GASK, Kunsthalle Praha