Didaktika 2 v navazujícím magisterském studiu směřuje k prohloubení vhledu studentů do problematiky vizuální gramotnosti, vizuální sémiotiky a vizuální komunikace v sociálních a kulturních souvislostech. Rozvíjí diskursivně konstruktivistické pojetí vzdělávání ve výtvarné výchově.
Zabývá se sociálním a kulturním vlivem výtvarného pedagoga ve školním i mimoškolním vzdělávání, nahlíží vzdělávání jako prostředek budování kulturní identity a sociálního a kulturního začlenění žáka. Věnuje se inkluzivnímu vzdělávání ve výtvarné výchově; buduje prohloubený vhled do problematiky genderu a dalších skrytých i zjevných proměnných, ovlivňujících a formujících vzdělávací proces.
Nahlíží oborovou didaktiku v mezinárodních kontextech školní praxe i dlouhodobých výzkumných projektů. Hlavními nástroji jsou analýza a konceptualizace individuálních přístupů k tvorbě a strukturaci portfolia; evaluace a konceptová analýza didaktických projektů, metareflexe výukových procesů. Kurz vytváří základy pro budování osobitého a plně uvědomovaného profilu výtvarného pedagoga. 1)Vizuální komunikace, vizuální sémiotika a vizuální gramotnost; sociální a kulturní vliv výtvarného pedagoga; diskursivní charakter výtvarné výchovy; individuální přístupy k tvorbě a strukturace portfolia; výtvarná výchova v inkluzivním vzdělávání 2) Evaluace a konceptová analýza didaktických projektů; metareflexe výukových procesů; evaluace a příprava prezentace vlastního didaktického projektu k tématu diplomové práce 3) Výkladové rámce opřené o odbornou litaraturu a její reflektované čtení