Studenti jsou sebezkušenostní formou seznamováni se specifickým typem tvůrčích aktivit využívanými např. v arteterapii a kriticky reflektují jejich vztah k výtvarným činnostem ve výtvarné výchově. Studenti získávají základní předpoklady kompetencí k výchovnému vedení tvůrčích a reflektivních aktivit a jejich využití k řešení osobních nebo kázeňských problémů žáků, získávají základní psychohygienické a etické předpoklady k pedagogické práci.
Cílem předmětu je seznámit studenty s terapeutickými aspekty konstruktivisticky pojaté výuky výtvarné výchovy na základě vlastní zkušenosti a její teoretické reflexe.
- teoretická stránka konstruktivní výuky - koncept, prekoncept, komunikace, reflexivní dialog, personalizace a enkulturace, rozdíl arteterapie a výtvarné výchovy, individuální a sociální a konstruktivismus ve vv
- metodická stránka specifických tvůrčích aktivit s terapeutickým potenciálem - hlavní metodické pojmy a postupy, fáze výuky, vazba na kurikulum
- praktická složka semináře - vlastní výtvarná tvorba a její reflexe ve skupině