Předmět se zabývá možnostmi a metodologickými nástroji soudobé srovnávací výtvarné pedagogiky ve smyslu vědní disciplíny, jejím rámcem a přístupy (srovnávací pedagogika a přístupy sociálních věd: sociologie, psychologie a etnologie; přístup empirický, interkulturní, interdisciplinární; srovnávací pedagogika a výzkum kvantitativní, kvalitativní), vymezení předpokladů srovnání (ekvivalentní jevy, volba společných kritérií či kategorií a metod srovnání, znalost mezinárodních standardů, zohlednění specifických rysů vzdělávacích systémů, kontextu interpretace výzkumných nálezů, oborové tradice, jazyka a myšlení). Vzhledem k hostování zahraniční přednášející prof.Linney Wix pozornost bude věnována tradičním a aktuálním edukačním přístupům a jejich kurikulárním rámcům v USA, srovnání americké a evropské orientace výtvarné pedagogiy a úloze vizuální gramotnosti, srovnání českého oborového vzdělávání se zahraničím.
Přednášky a semináře proběhnou ve formě tandemové výuky (participační a hospitační forma)v angličtině, což je výukový standard Karlovy univerzity. Studenti se tak seznámí s mezinárodním funkčním slovníkem oboru.