Průběh předmětu: a) Úvodní informativní setkání (proběhně tesně před didaktickým seminářem v prvním či druhém týdnu); b) Samostatné shlédnutí videozáznamových ukázek hodin a jejich společná reflexe na didaktickém semináři; c) Náslech dvou vyučovacích hodin realizovaných mimo pracoviště souvislé pedagogické praxe (možné též vzádleně či ze záznamu); d) Reflexe specifik distanční výuky a formulace nároků na přípravu a hodnocené této výuky; d) Reflexivní kolokviální seminář(e) k pozorovaným hodinám a vlastní praxi (některé proběhnou též v době souvislé praxe: na těchto seminářích bude možné reflektovat právě realizovanou praxi); e) Závěrečné kolokvium (Může probíhat samostatně či jako součást kolokvia k souvislé pedagogické praxi.)
Projeví-li studenti zájem, může proběhnout též samostatná diskuse s pedagogy inspirativních škol.
Náslechová praxe na SŠ v ZSV těsně předchází a zároveň částečně probíhá paralelně se souvislou pedagogickou praxí na SŠ v ZS, v LS pak probíhá samostatně. Tato praxe poskytuje studentům příležitost seznámit se s různými podobami výuky ZSV a těmito podobami se inspirovat a konfrontovat je s vlastní praxí.
Náslechová praxe reflektuje různé vyučovací hodiny realizované na více pracovištích; kromě návštěv školských zařízení se využívá též videozáznamů hodin. Studenti průběžně plní úkoly, jež vyplývají z povahy náslechové praxe, a to v závislosti na specifikách navštívené výuky: zpravidla se jedná o vedení si pedagogického deníku a přijímání podnětů k plánování a hodnocení vlastní pedagogické činnosti.
V následných reflektivních seminářích studenti prezentují vybrané pedagogické situace, které považují za náročné a konzultují různé způsoby řešení. Nově je výuka tohoto předmětu opřena o aktualizovanou digitální oporu v moodlu a též o platformu MS Teams.
Dále bude nově kladen důraz na rozvíjení schopnosti studentů reflektovat fenomény pozorované v distnační výuce. Tento kurz zohlední podněty a trendy související s digitalizací výuky, jež byla urychlena epidemiologickou situací v š.r. 2020-2022.