A) Mediální výchova:
Organizace semestru. Smysl mediální výchovy. Veřejný prostor a učitel občanky
Přímá a mediovaná komunikace. Média a dnešní sociální vědomí
Média a jejich vlastníci. Serióznost a bulvárnost. Stará média: tisk, rozhlas a televize
Nová média. Sociální média a ověřování faktů. Dezinformace, hoaxy a fake news
Orientovat se v dnešním světě: média, politika a veřejný prostor. Média a občanPodrobný sylabus obdrží studující e-mailem.
Podrobný sylabus, přístupný všem registrovaným studentům včetně těch, kteří mají předmět zapsaný pouze předběžně, je v rubrice Soubory.
B) Fiosofie, transdisciplinarita a práce s textem:
Uvedení do problematiky interdisciplinarity a transdisciplinarity oborové didaktiky
Teoretické předpoklady smysluplné výuky filosofie
Smysluplné metody mezioborové výuky společenských věd
Smysluplné metody výuky filosofie
Problematika hodnocení především ve výuce filosofie
The course is offered in two different thematical orientations: A) Media Education; B) Philosophy, Transdisciplinarity and Text Interpretation.
A) This course familiarizes prospective teachers with the ways in which to understand media and to teach about them in contemporary world.
B) This course focuses upon a) the question of teaching philosopohy; b) the interdisciplinarity question; c) the question of using text for hermeneutical and didactical purposes.