Charles Explorer logo
🇬🇧

Selected Issues of Social Science Didactics

Class at Faculty of Education |
OPNX2O127B

This text is not available in the current language. Showing version "cs".Syllabus

A) Mediální výchova:

Organizace semestru. Smysl mediální výchovy. Veřejný prostor a učitel občanky

Přímá a mediovaná komunikace. Média a dnešní sociální vědomí 

Média a jejich vlastníci. Serióznost a bulvárnost. Stará média: tisk, rozhlas a televize

Nová média. Sociální média a ověřování faktů. Dezinformace, hoaxy a fake news

Orientovat se v dnešním světě: média, politika a veřejný prostor. Média a občanPodrobný sylabus obdrží studující e-mailem.

Podrobný sylabus, přístupný všem registrovaným studentům včetně těch, kteří mají předmět zapsaný pouze předběžně, je v rubrice Soubory. 

B) Fiosofie, transdisciplinarita a práce s textem:

Uvedení do problematiky interdisciplinarity a transdisciplinarity oborové didaktiky

Teoretické předpoklady smysluplné výuky filosofie

Smysluplné metody mezioborové výuky společenských věd

Smysluplné metody výuky filosofie

Problematika hodnocení především ve výuce filosofie

Annotation

The course is offered in two different thematical orientations: A) Media Education; B) Philosophy, Transdisciplinarity and Text Interpretation.

A) This course familiarizes prospective teachers with the ways in which to understand media and to teach about them in contemporary world.

B) This course focuses upon a) the question of teaching philosopohy; b) the interdisciplinarity question; c) the question of using text for hermeneutical and didactical purposes.