Charles Explorer logo
🇨🇿

Úvod do didaktiky výchovy ke zdraví

Předmět na Pedagogická fakulta |
OPNY4P012A

Sylabus

Předmět uvádí do problematiky oborové didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí a prohlubuje znalosti oborové didaktiky. Zaměřuje se na otázky plánování výuky a přípravy učitele na vyučování. Předmět uvádí studenty do problematiky implementace problematiky zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu základní školy. Důraz je kladen na didaktická specifika druhého stupně základní školy.   Přehled výukových témat:

1. Systém kurikulárních dokumentů, vymezení RVP pro základní vzdělávání. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP.2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví.3. Praktické a emocionální potřeby žáků. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výsledků učení.4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. Praktické a emocionální potřeby žáků.5. Formy a metody výuky ve výchově ke zdraví.6. Vyučovací hodina výchovy ke zdraví. Struktura vyučovací hodiny, plánování výuky.7. Problematika hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví.

Anotace

Předmět uvádí do problematiky oborové didaktiky výchovy ke zdraví a bezpečí a prohlubuje znalosti oborové didaktiky. Zaměřuje se na otázky plánování výuky a přípravy učitele na vyučování. Předmět uvádí studenty do problematiky implementace problematiky zdraví a bezpečí do školního vzdělávacího programu základní školy. Důraz je kladen na didaktická specifika druhého stupně základní školy. Cíl předmětu: Studenti aplikují znalosti oborové didaktiky zaměřené na sekundární vzdělávání v oblasti plánování výuky pro souvislou oborovou praxi. Přehled výukových témat:

1. Systém kurikulárních dokumentů, vymezení RVP pro základní vzdělávání. Cíle výchovy ke zdraví v oblasti kognitivní, afektivní a behaviorální, rozvíjení kompetencí žáků. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v RVP.

2. Analýza vzdělávací oblasti Člověk a zdraví.

3. Praktické a emocionální potřeby žáků. Metodika vymezování dílčích výukových cílů na základě očekávaných výsledků učení.

4. Úloha motivace ve výuce výchovy ke zdraví, aktivizace učení žáků. Praktické a emocionální potřeby žáků.

5. Formy a metody výuky ve výchově ke zdraví.

6. Vyučovací hodina výchovy ke zdraví. Struktura vyučovací hodiny, plánování výuky.

7. Problematika hodnocení efektivity výuky, specifika pro obor výchova ke zdraví.